Friday, November 9, 2012

ပညာေရး ႏွင္႔ ပတ္သတ္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မွ ပညာေရး ၀န္ႀကီးသို႔ တုန္႔ျပန္ေျပာဆိုခ်က္

                     ဟုတ္ကဲ႔ ၀န္ႀကီးက ရွင္းလင္းသြားတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်မ သတိျပဳမိတာကေတာ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ အဆက္ဆက္ဟာ ပညာေရးကို ေရွ႔တန္းတင္ထားတာေၾကာင္႔ မႏၱေလး နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခုကေန (၁၆၄) တကၠသိုလ္ရေအာင္ အခုဆိုရင္ ရွိေနၿပီလို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ဒီေတာ႔ က်မတို႔ဟာ ပညာေရးကို အေရအတြက္ နဲ႔ တိုင္းတာမွာလား၊ အရည္အခ်င္းနဲ႔ တုိင္းတာမွာလား ဆိုတာ အမ်ားၾကီး စဥ္းစားရပါတယ္။ က်မတို႔ မႏၱေလး နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခုတည္း ရွိတဲ႔ အခ်ိန္တုန္းက ဆိုရင္ က်မတို႔ ႏိုင္ငံဟာ ပညာေရးမွာ ဆိုလို႔ရွိရင္ အေရွ႔ေတာင္ အာရွမွာ ေရွ႔ဆုံးျဖစ္တဲ႔ အျပင္ ႏိုင္ငံတကာက တစ္ကမၻာလုံးက အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္တဲ႔ အဆင္႔ရွိခဲ႔ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ က်မတို႔ဟာ အရည္အခ်င္းကို ျမွင္႔တင္ဖို႔ ေျပာတာပါ။ အေရအတြက္နဲ႔တင္ မၿပီးပါဘူး။ အခုက်မနားလည္သေလာက္ကေတာ႔ က်မတို႔ ႏုိင္ငံ မွာဆိုလို႔ရွိရင္ အရင္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္တုန္းက မ်ဳိးဆက္ေတြနဲ႔ အခုမ်ဳိးဆက္ေတြ ၾကားထဲမွာ ပညာေရးဟာ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ပိုလို႔ နိမ္႔က်ေနပါတယ္။ အဲ႔ဒီ႔လို အနွစ္ႏွစ္ဆယ္တုန္းကထက္ ပညာေရး အဆင္႔ ပိုၿပီးေတာ႔ နိမ္႔က်တဲ႔ ႏိုင္ငံဆိုတာ ဒီကမ ၻာေပၚမွာ အင္မတန္မွ ရွားပါတယ္။ ဒီဟာကို ၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔ က်မတို႔ ပညာေရး စနစ္ဟာ အင္မတန္မွ လြဲတဲ႔ လမ္းမွာ ေလွ်ာက္ခဲ႔တယ္လို႔ က်မတို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာရမွာပါ။

                  အခု ၀န္ၾကီး ရွင္းျပသြားတဲ႔ အထဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဘြဲ႔လြန္သင္ၾကားႏိုင္ဖို႔ ဦးစားေပးလုပ္ေနတယ္လို႔ က်မ ဒီလိုပဲ နားလည္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ၀န္ႀကီး ၀န္ႀကီးပဲ ေျပာသြားတာက ေအာက္ကေန စရမယ္တဲ႔။ အေပၚကေနစၿပီး ထပ္ၿပီးေတာ႔ လုပ္လို႔ မရဘူးဆိုေတာ႔ ဘြဲ႔ႀကိဳ သင္တန္းေတြကို အဆင္႔ျမင္႔ေအာင္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ က်မတို႔ ဘြဲ႔လြန္သင္တန္းမွာ အရည္အခ်င္းမွီတဲ႔ ေက်ာင္းသူေက်ာင္သားေတြ ရွိႏိုင္မွာလဲလို႔ ဆိုတာ ေမးစရာျဖစ္ေနပါတယ္။ က်မတို႔ ေနာက္တစ္ခု ေျပာခ်င္တာက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ဦးစားေပးတယ္ဆိုတာဟာ တျခားတကၠသိုလ္ေတြကို လ်စ္လ်ဴရွဳခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ Centre of Excellence ဆိုတဲ႔ စကားရပ္ကိုက အားလုံးဟာ ဗဟို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဗဟိုဆိုတာဟာ နဲပါတယ္။ ဗဟိုခ်က္မဆိုတဲ႔ ေနရာေတြဟာ နဲပါတယ္။ အားလုံးကို အဆင္႔ျမွင္႔မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္လိုမွ အားလုံးဟာ Centre of Excellence လို႔ ေခၚလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ က်မတို႔ဟာ ျဖစ္ႏိုင္တဲ႔ ကိစၥေတြကို အရင္ဦးစားေပးၿပီးေတာ႔ လုပ္ဖို႔ ဒါကို က်မတို႔ တိုက္တြန္းတာပါ။ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္သြယ္လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ က်မတို႔ သိပါတယ္။ ေနာက္ ၀န္ႀကီး ကိုယ္တိုင္လည္း ေျပာသြားတဲ႔ အတိုင္းပဲ ဒီလို ႏိုင္ငံတကာက ဆိုရင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕တကၠသိုလ္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ တကၠသိုလ္ အျဖစ္နဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳထားတယ္ဆိုတာလည္း သိရပါတယ္။ အဲ႔ဒီ႔လို အသိအမွတ္ျပဳထားလို႔ကို ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဆင္႔ကို ျမွင္႔ေပးဖို႔ က်မတို႔ လိုတာပါ။

                      လက္ေတြ႔က်က်အရ (၁၆၄) ခုေသာ  တကၠသိုလ္အားလုံးကို ခ်က္ခ်င္းလက္လင္း အဆင္႔ျမွင္႔ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီေတာ႔ အေျခခံအေကာင္းဆုံး ေနရာကေနစၿပီးေတာ႔ အဲ႔ဒီ႔တကၠသိုလ္ကို ပိုၿပီးေတာ႔ အရည္အခ်င္းျမင္႔ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ ဘယ္လိုနည္းေတြ က်မတို႔ သုံးမလဲ။ ဘယ္လိုနည္းေတြဟာ လက္ေတြ႕က်သလဲဆိုတာ အဲ႔ဒါေတြနဲ႔ ၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ က်မတို႔ တိတိက်က် ဖိဖိစီးစီး လုပ္သြားႏိုင္မွာပါ။ တကၠသိုလ္အားလုံးကို တျပဳိင္တည္း ျပင္ဖို႔ ဆိုတာေတာ႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါကေတာ႔ ျဖစ္ရင္ေတာ႔ ေကာင္းတာေပါ႔ ေလာက္နဲ႔ပဲလည္း လက္ေတြ႔က်မွာမဟုတ္ပါဘူး။       

                      ေနာက္ၿပီးေတာ႔ အခု အခ်ိန္မွာ ဆိုုလို႔ရွိရင္ ပညာေရး၀န္ႀကီး ဌာနကေန ဦးစီးၿပီးေတာ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိးတက္မွုေတြ လုပ္ေနတယ္ဆိုေတာ႔ ဒါဟာ အရင္တုန္းက က်မတို႔ ေဆြးေႏြးသြားတဲ႔ တကၠသိုလ္ ပညာေရး ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ အေနနဲ႔ နည္းနည္း ျပန္ၿပီးေတာ႔ က်မေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၀န္ၾကီးကိုယ္တိုင္လည္း Academic Freedom ၊ Academic Independence လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ အဲ႔ဒီ႔ေတာ႔  ပညာေရး လြတ္လပ္မွဳဆိုတာ ဗဟိုက ကိုင္ၿပီးေတာ႔ ဦးစီးခ်ဳပ္ကိုင္ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ မို႔လို႔လည္း က်မတို႔ကေန ၿပီးေတာ႔ တကၠသိုလ္ ပညာဥပေဒနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ရွိရင္ တကၠသိုလ္မ်ား အသင္းအပင္းဟာ ပိုၿပီးေတာ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္လုပ္ႏိုင္ေရးကို က်မတို႔ ဦးတည္ၿပီးေတာ႔ ေဆြးေႏြးခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ဗဟို ဦးစီးစနစ္နဲ႔ပဲ ပညာေရးကို ဌာနတစ္ခုကပဲ၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုကပဲ ဒီႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္ေတြ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ရရမယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္တိုးတက္မွဳနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္ေလာက္ပံ့ပိုးမယ္ဆိုတာ ဆုံးျဖတ္ေနလို႔ ရွိရင္ က်မတို႔ ပညာေရးစနစ္ဟာ တိုးတက္သင္႔သေလာက္တိုးတက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ႔လည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္အတြက္ သပ္သပ္ၾကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ဖြဲ႔ဖို႔ဆုိတာ ဒါေၾကာင္႔လည္း ပါပါတယ္။  ပညာေရး၀န္ၾကီးဌာန တစ္ခုတည္းကသာ ႀကီးၾကပ္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းက သက္ဆိုင္တဲ႔ ေကာ္မတီ၀င္ေတြ ေကာ္မရွင္၀င္ေတြ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ ဘာသာရပ္ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ႔ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ အားလုံး၀ိုင္းၿပီးေတာ႔ စဥ္းစားလုိက္မွ ဒါဟာ ျပည္႔ျပည္႔စုံစုံ ျဖစ္လိမ္႔မယ္လို႔ က်မတို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု ဒီမိုကေရစီဘက္ကို သြားေနၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာကို မဆို ဗဟိုကေန ခ်ဳပ္ကိုင္တဲ႔ စနစ္ကိုပဲ အားကိုးေနလို႔ မရပါဘူး။                                     

                က်မတို႔ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင္႔ဆိုတာ တျခားလြတ္လပ္ခြင္႔ေတြနဲ႔ လည္း အမ်ားႀကီးဆိုင္ပါတယ္။ က်မတို႔ရဲ႔ နိုင္ငံဟာ ပညာေရး တိုးတက္ဖို႔၊ သိၿပီးေတာ႔ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔ ဆိုရင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ အေနနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚဆက္ဆံပိုင္ခြင္႔ ရွိတဲ႔ တကၠသိုလ္ ပရ၀ုဏ္ တစ္ခုက က်မတို႔ လိုကို လိုပါတယ္။ က်မတို႔ဟာ ရန္ကုန္တကၠကသိုလ္ကို ေရြးရတာဟာ လက္ေတြ႔က်လို႔ ေရြးရတာပါ။ က်မတို႔ ဟိုးနယ္က တကၠသိုလ္ တစ္ခုကို ေရြးလုိ႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။      


                   ေနာက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ျပဳျပင္မြန္းမံမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အလွဴ႕ရွင္ေတြ အေနနဲ႔လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကီးၾကပ္လို႔ရပါတယ္။ သူတို႔ ေပးလုိက္တဲ႔ အလွဴေငြေတြဟာ တကယ္ပဲ ထိထိေရာက္ေရာက္ သုံးစြဲေနတဲ႔ အေျခအေနမွာ ရွိတယ္ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ျမင္ႏိုင္တဲ႔ အခါက်ေတာ႔ ပိုၿပီးေတာ႔လည္း သဒၵါပြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရး ၀န္ႀကီး ဌာန အေနနဲ႔ လုပ္ကိုင္ေနတဲ႔ ကိစၥေတြကို က်မ အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ပြင္႔ပြင္႔လင္းလင္း ေျပာရရင္ ဒီဟာေတြဟာ မလုံေလာက္ဘူးလို႔ ထင္လို႔ က်မ ဒီအဆိုကို တင္သြင္းရတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔မို႔လို႔ ဒီအဆို နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုပဲ က်မခံယူပါ႔မယ္လို႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႀကီးကေန တဆင္႔ က်မ ေလးစားစြာ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

  **   အဆိုကို မဲခဲြဆံုးျဖတ္တဲ့အခါ ဆႏၵမဲေပးခြင့္ရွိသူ ၃၇၆ ဦးရွိတဲ့ထဲက ေထာက္ခံမဲ ၂၄၈ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၆၄ မဲ နဲ႔ ၾကားေနမဲ ၉ မဲ ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပု လက္ခံခဲ့တဲ့အတြက္ မဲအၿပတ္အသတ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ့ အဆို အႏုိင္ရခဲ့ပါတယ္။   * *


Source : http://soundcloud.com/dvbradio/edu-minister-reponse

No comments:

Post a Comment