Sunday, October 21, 2012

ထား၀ယ္သို႕ ဆက္စပ္သမွ် (၂)

  ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လတ္ရွင္နာ၀ပ္ထရာမတိုင္မီ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ အဘီဆစ္၀ိဇၨာခ်ီ၀က ထိုင္းအေရွ႕ပိုင္း ကမ္းေျခေဒသက မတ္တာဖြတ္ စက္မွဳဇုံမွာ ပတ္၀န္းက်င္ နဲ႔  လူထုက်န္းမာေရး ဆိုင္ရာ လွဳပ္ရွားတက္ၾကြသူေတြရဲ႕ တုန္႔ျပန္မွဳေၾကာင္႔ “ထိုင္းစက္မွဳလုပ္ငန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံတြင္းမွာ အေျခစိုက္တည္ရွိဖို႔ အဆင္မေျပေတာ႔တာေၾကာင္႔  ျမန္မာဘက္မွာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ရပါမယ္” လို႔ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ၀န္ခံေျပာၾကားခဲ႔ပါတယ္။

(http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/316079/no-taxpayer-money-for-private-gains-in-dawei)

                               -----------------------------------------------------------

Bangkok Post - 5/10/2012 at 09:21 AM

        ေဒၚလာ ဘီလ်ံ(၅၀) တန္ဖိုးရွိတဲ႔ ထား၀ယ္စီမံကိန္းဟာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္မွဳကို တိုးတက္ေစမွာျဖစ္ၿပီး ေနာက္သုံးႏွစ္အတြင္း ထိုင္းလုပ္ငန္းႀကီးေတြ ျမန္မာမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ဖို႕ အေရးႀကီးတဲ႔ အခန္း က႑ကေနရွိေနပါတယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ထုိင္းသံအမတ္ႀကီးက ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။


Pisanu Suvanajata, Thai ambassador to Myanmar (Photo- Bangkok Post)


          ေရနက္ဆိပ္ကမ္း နဲ႔ အထူူးစီးပြားေရးဇုံ တည္ေထာင္ဖို႔ ႏွစ္နိုင္ငံစလုံးက သေဘာတူညီထားပါတယ္လို႔ ပီဆံႏု ဆုဗန္နဂ်တ (Pisanu Suvanajata) က ထိုင္းႏိုင္ငံကို အျပန္မွာ ေျပာဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

          ဒီစီမံကိန္းဟာ ၂၀၁၅ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲေရွ႕မတိုင္မီ တိုင္းျပည္ကို ေရွ႕ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ႔ ကတိက၀တ္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

        “ထား၀ယ္ဟာ ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာအတြက္သာမကပါဘူး။ အာဆီယံအတြက္လည္း အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္း ၿပီးေျမာက္သြားလ်င္ ႏွစ္နိုင္ငံလုံးက ကုန္းေျမေပါင္းကူး(လမ္းေၾကာင္းက်ဳံ႕)သြားမယ္။ ဥေရာပကို ပို႕မယ္႔ ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတင္သေဘၤာေတြဟာ သုံးရက္အခ်ိန္ကုန္သက္သာမယ္။ေထာက္ပံ့ေရးလမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ ပိုမိုယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္လာမယ္” လို႔ သူကဆက္ေျပာပါတယ္။

       ဒီစီမံကိန္းဟာ ေသခ်ာေပါက္ကို အေထာင္အထည္ေဖာ္မွာပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္ အာမခံရဲတယ္။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔ရဲ႕ အရြယ္အစားအရ စီမံကိန္း ျပည္႔စုံၿပီးေျမာက္ဖို႔ အခ်ိန္ကေတာ႔ ယူရမယ္လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

       ေစ်းကြက္တန္ဖိုးအရ ထိုင္းရဲ႕ အႀကီးဆုံး ကန္ထရိုက္ျဖစ္တဲ႔ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီဟာ (၂၀၅) စတုရန္းကီလိုမီတာက်ယ္၀န္းတဲ႔ စီမံကိန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ အခြင္႔အေရးကို ျမန္မာ႔ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္နဲ႔ ၂၀၁၀ မွာ လုပ္ထားတဲ႔ သေဘာတူညီခ်က္အရ ရထားပါတယ္။

       ပထမအဆင္႔မွာ အေျခခံ အေဆာက္အဦေတြ ျဖစ္တဲ႔ လမ္းနဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္လုပ္ဖို႔ ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ(၈.၅) ဘီလ်ံခန္႔ မွာလိုအပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္အဆင္႔ေတြကေတာ႔ ေပါင္းစပ္သံမဏိ စက္ရုံ၊ ေရနံခ်က္စက္ရုံစတဲ႔ စက္မွဳဆိုင္ရာ ပစၥည္းေတြ တပ္ဆင္ဖို႔ပါ၀င္ပါတယ္။

       ထိုင္းႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လတ္ နဲ႔ သူ႕ရဲ႕ ေဆြးေႏြးဘက္ျဖစ္တဲ႔ ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တို႔ဟာ ၿပီးခဲ႔တဲ႔ လက နဴးေယာက္မွာ ေတြ႕ဆုံၿပီး စီမံကိန္းကို ႏွစ္ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔နဲ႕ အဆင္႔သုံးဆင္႔ ပါ၀င္တဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ နားလည္မွဳစာခၽြန္လႊာကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ၾကပါတယ္။

       ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ယင္လတ္ဟာ ေနာက္လမွာ ထား၀ယ္ကို သြားေရာက္လည္ပတ္ဖို႔ အစီအစဥ္ဆြဲထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏွစ္ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လာအိုႏိုင္ငံ ဗီယန္က်န္းမွာ မွာ က်င္းပမယ္႔ အာရွ-ဥေရာပ ေဆြးေႏြးပြဲ နဲ႕ ကေမၻာဒီးယားမွာ က်င္းပမယ္႔ အာဆီယံထိပ္သီး အစည္းအေ၀းစတဲ႔ ေတြ႔ဆုံပြဲေတြမွာ ထပ္ေလာင္းေတြ႕ဆုံဖို႕ရွိၿပီး ႏွစ္ဘက္စလုံးက ရွင္းလင္းတဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္ေတြကို ေၾကျငာၾကဖို႕ ရွိပါတယ္လို႕ သူက ေျပာပါတယ္။

       ယင္လတ္ဦးေဆာင္တဲ႔ အစိုးရဟာ ထိုင္းျပည္သူေတြဆီက ရတဲ႔ အခြန္ေငြေတြကို အီတာလ်ံ- ထိုင္းကုမၸဏီကို ကူညီဖို႕ အသုံးခ်ေနတယ္ဆိုတဲ႔ ေ၀ဖန္မွဳေတြကိုေတာ႔ သူက ပယ္ခ်ပါတယ္။

        “ အစိုးရက ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္က လမ္းေဖာက္ျခင္းစတဲ႔ အေျခခံ အေဆာက္အဦေတြအတြက္ပဲ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွာပါ။ ျမန္မာဘက္က ေငြေၾကးအကူအညီလုိအပ္ခဲ႔လ်င္လည္း အတိုးႏွဳန္းသက္သာတဲ႕ ေခ်းေငြ ဒါမွမဟုတ္ ေငြေၾကးအကူအညီအခ်ဳိ႕တ၀က္ပဲ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္”လို႕ သံအမတ္ႀကီးက ဆိုပါတယ္။

       ျမန္မာဟာ (၄၄) ႏွစ္တာ အတြင္း ပထမဆုံး အႀကိမ္ အျဖစ္ (၂၇) ႀကိမ္ေျမာက္ အေရွ႔ေတာင္အာရွ အားကစားပြဲကို လက္ခံက်င္းပဖို႔ရွိပါတယ္။ ၂၀၁၄ မွာလည္း အသင္း၀င္ႏိုင္ငံေတြ နဲ႔ ေဆြးေႏြးဘက္ ႏိုင္ငံ(၁၆) ႏိုင္ငံ တက္ေရာက္ဖို႕ရွိတဲ႕ အာဆီယံအစည္းအေ၀းေတြမွာလည္း ဥကၠဌအျဖစ္လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ပီဆံႏုက ေျပာပါတယ္။

       ၂၀၁၅ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးရင္ ဘယ္သူ အစိုးရ ျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ ဘယ္သူကမွ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ အဲ႔အခ်ိန္မွာေတာ႔ ထိုင္း နဲ႔ ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံမွဳက တိုးတက္လာၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျမန္မာက ဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳေတြမွာအေရးပါတဲ႔ က႑က ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

        သူက လက္ရွိအခ်ိန္ဟာ ထိုင္းကုမၸဏီေတြ အေနနဲ႔ ျမန္မာမွာ အေျခခ်နိုင္ဖို႔ အခ်ိန္ကိုက္ အခါေကာင္းပါပဲလို႔ ဆိုပါတယ္။

        က်ေနာ္တို႔လူေတြ မေစာင္႔ႏိုင္မွာကိုပဲ က်ေနာ္ကေတာ႔ စိုးရိမ္မိတယ္။ ေနာက္သုံးႏွစ္အတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာမွာ ေျခမကုပ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ခက္ခဲတဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္မွဳေတြ ၾကဳံေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္။ အဲ႔လိုမွ မလုပ္္ရင္ေတာ႔ စိတ္ခ်ရတဲ႔ ေဒသခံ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။

        ရန္ကုန္မွာ ရွိတဲ႔ ထိုင္းသံရုံးနဲ႔ နဴးေယာက္အေျခစိုက္ ေဒးကာနက္ဂ်ီ တို႔ဟာ မၾကာခင္ကာလကပဲ ျမန္မာအစိုးရအဆင္႔ျမင္႔အရာရွိေတြကို သင္တန္းေတြေပးဖို႕ သေဘာတူထားၾကပါတယ္။ အေယာက္ (၃၀) ပါတဲ႔ အဖြဲ႕(၂) ဖြဲ႕ဟာ ဒီသင္တန္းေတြမွာ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

       မစၥတာ ပီဆံႏုက “ဒီသင္တန္းေတြက အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာမွာ စြမ္းေဆာင္ရည္ေတြတိုးတက္ေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ထိုင္းရဲ႕ မဟာဗ်ဴဟာကို အေထာက္အပံံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။ သင္တန္းေတြကိုလည္း အနာဂတ္မွာ ဆက္လက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ရွိပါတယ္။”

(http://www.bangkokpost.com/business/economics/317013/act-now-says-thai-ambassador)

                ---------------------------------------------------------------------------------------------------

THE NATION October 16, 2012 1:00 am
       ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စက္မွဳလုပ္ငန္းေတြမွာ ျမင္႔မားလာတဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ျဖည္႔ဆည္းဖို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံ Compact ကုမၸဏီ (Compact International (1994) Co) ဟာ ဘတ္သန္း (၁၀၀) ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမယ္႔ ဘရိတ္လိုင္နာ (Brake-linning) စက္ရုံတစ္ခုကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ထား၀ယ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္းတည္ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။


Photo- https://www.facebook.com/CompactBrake?fref=ts


        ပထမဆုံးပိုင္း အေနနဲ႔ ျမန္မာနဲ႔ တျခားေစ်းကြက္ေတြအတြက္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကုန္တင္ကား ဘရိတ္လိုင္နာေတြကို ထုတ္လုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာဟာ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္၊ သီရိလကၤာ နဲ႔ ပါကစၥတန္ နိုင္ငံေတြကို သြားဖို႔ ဂိတ္၀ တစ္ခုလည္း ျဖစ္လို႔ပါ လို႔ ကုမၸဏီဒါရိုက္တာက ေျပာပါတယ္။

        ဒီကုမၸဏီဟာ ၂၀၁၅ မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ္႔ အာဆီယံဘုံေစ်းကြက္ကိုလည္း ေမွ်ာ္မွန္းထားၿပီး ပတ္ပတ္လည္ ေဒသေတြကို ေစ်းကြက္ ခ်ဲဲ႕ထြင္ဖို႔ မဟာဗ်ဴဟာလည္း ခ်မွတ္ထားပါတယ္။

       က်ေနာ္တို႔ဟာ ေနာင္ (၁၀) ဆို အာဆီယံေစ်းကြက္မွာ ဦးေဆာင္ဖို႔ ရည္မွန္းထားပါတယ္။ ေရွ႕လာမယ္႔ ႏွစ္ဆို က်ေနာ္တို႔က ျမန္မာႏုိင္ငံ ထား၀ယ္မွာ စက္ရုံေထာင္ၿပီး အင္ဒိုနီးရွားက ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ပစၥည္းျဖန္႔ေ၀ဖို႔ ဖက္စပ္လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါ။ အင္ဒိုမွာဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ကို အားေပးမယ္႔ ကုမၸဏီေပါင္း (၅) ေသာင္းေက်ာ္ရွိပါတယ္။

         ကုမၸဏီက မေလးရွားေစ်းကြက္ကိုလည္း ႔ က်ေနာ္တို႔ ဘရိတ္လိုင္နာ တံဆိပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ပိုမိုထုိးေဖာက္ႏိုင္ဖို လုပ္ေဆာင္သြားမွာပါျဖစ္ပါတယ္။ အဲ႔ဒီ႔မွာ က်ေနာ္တို႔ ပစၥည္းေတြကို မာကတ္တင္းလုပ္ေနတာ တစ္ႏွစ္ရွိပါၿပီ။

        ရုရွ နဲ႔ ဘရာဇီး ႏုိင္ငံေတြကိုလည္း ကုမၸဏီနဲ႔ ႏုိင္ငံရပ္ျခားေစ်းကြက္ ႏုိင္ငံ (၃၀) ထဲကို ထပ္ေပါင္းၿပီး ေနာက္ (၃) ႏွစ္ကေန (၅) ႏွစ္အတြင္းမွာ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္မွာပါ။ အာဆီယံကိုေတာ႔ ကုမၸဏီ ေစ်းကြက္ရဲ႕ (၂၀) ရာခိုင္းႏွဳန္းထားပါတယ္။ ထိုင္းမွာေတာ႔ ေနာက္ (၅) ႏွစ္အတြင္း ေစ်းကြက္ရဲ႕ (၁၅) ရာခိုင္ႏွဳန္းေမွ်ာ္မွန္းထားပါတယ္။

        Compact က ဘတ္ခ်န္ဘူရီမွာ ကားအပိုပစၥည္းေတြအတြက္ ဘတ္သန္း (၃၀၀) ထပ္ေပါင္းရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားပါတယ္။ ဘတ္ခ်န္ဘူရီ  နဲ႔ စမုတ္စခုံမွာ ရွိတဲ႔ စက္ရုံႏွစ္ရုံကေန တစ္လကို ဘရိတ္လိုင္နာအစုံေပါင္း (၁) သိန္းခြဲ ထုတ္လုပ္ေနပါတယ္။


         ဒီကုမၸဏီဟာ ပထမ (၉) လအတြင္းမွာ ဘတ္သန္းေပါင္း (၇၀၀) အခြန္ေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။ ထိုင္းရဲ႕ ေစ်းကြက္ေ၀စုမွာ လက္ရွိ (၃၂) ရာခိုင္ႏွဳန္းရရွိေနပါတယ္။

        ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ဒီႏွစ္မွာ ဒီအစားထိုးေစ်းကြက္ကေန အခြန္ (၁၀)  ကေန (၂၀) ရာခိုင္းႏွဳန္းတိုးၿပီး အခြန္ ဘတ္ သန္း (၈၀၀) ေဆာင္နုိင္လိမ္႔မယ္လို႔ ေမွ်ာ္မွန္းပါတယ္။

        ကုမၸဏီအေနနဲ႔ ေစ်းကြက္အမ်ဳိးအစား (၂) မ်ဳိးကို အဓိကထားပါတယ္။ တစ္ခုက ကားထုတ္လုပ္တဲ႔ ကုမၸဏီေတြကို ဘရိတ္လိုင္နာတပ္ဆင္ဖို႔ ေရာင္းခ်ၿပီး ေနာက္ေစ်းကြက္ တစ္မ်ဳိးကေတာ႔ ကားျပဳျပင္တဲ႔ စင္တာေတြမွာ ပစၥည္းလဲလည္တပ္ဆင္ဖို႔ ေရာင္းခ်မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(http://www.nationmultimedia.com/business/Compact-plans-Bt100m-brake-lining-plant-in-Dawei-30192381.html)

          ( အခြန္ေတြရဲ႕ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြကို မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီသတင္းအရ သူတို႔ ႏိုင္ငံမွာ တစ္ႏွစ္ကို အခြန္ေငြက ဘတ္သန္း (၈၀၀) ေလာက္ေတာင္ ေဆာင္ႏုိင္တယ္ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ ဆီကို လာၿပီး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလ်င္လည္း  က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ထိုက္သင္႔တဲ႔ အခြန္ေတြရမယ္လို႔႔  ေမွ်ာ္လင္႔မိပါတယ္။)

No comments:

Post a Comment