Sunday, October 21, 2012

ထား၀ယ္ သို႔မဟုတ္ ... : Development vs. Environment ? အပိုင္း (၆)


အပိုင္း (၆)

              ၂၀၁၂ ေမလမွာ က်င္းပခဲ႔တဲ႔ ကမၻာ႔စီးပြားေရး ဖိုရမ္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လတ္ရွင္နာ၀ပ္ထရာက အဖြင္႔မိန္႔ခြန္းမွာ “ထိုင္းႏိုင္ငံအေနနဲ႔ စီးပြားေရး ဖြံ႕ျဖဳိးေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ ျမန္မာဘက္က ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ နဲ႔ လမ္းပန္း အေျခခံအေဆာက္အဦေတြ တည္ေဆာက္ျပီး ေတာင္ပိုင္းစၾကၤန္အေနနဲ႔ ထား၀ယ္ကေန ဘန္ေကာက္ ၊ ဘန္ေကာက္ကေန ေတာင္ဘက္ လန္ခ်ဘန္ ဆိပ္ကမ္းကို ဆက္သြယ္ျခင္းျဖင္႔ ျမန္မာဘက္က ကပၸလီပင္လယ္နဲ႔ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းက ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႕ကို ဆက္သြယ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ေျပာဆိုသြားခဲ႔ပါတယ္။

(http://www.youtube.com/watch?v=JyKNrq3lnTk&feature=BFa&list=ECD1F6899714761299)


            ထိုင္းႏိုင္ငံခ်င္းမိုင္တကၠသိုလ္ရွိ တခ်ဳိ႕ေသာ ထိုင္းေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ယခုဆို ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားကို ေလ႔လာသင္ယူေနၾကပါၿပီ။ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ ေက်ာင္းၿပီးလို႔ ဘြဲ႔ရတဲ႔ အခါ ျမန္မာဘက္ျခမ္းမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံက အေထာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ႔ ထား၀ယ္ေရနက္စီမံကိန္း နဲ႔ မဟာစက္မွဳဇုံစီမံကိန္းမွာ အလုပ္၀င္ဖို႔ပါပဲတဲ႔။ (ဒါကေတာ႔ သူတို႔ကို ျမန္မာစာသင္ေပးေနတဲ႔ အစ္မ တစ္ေယာက္က ေျပာျပတာပါ။ )


Jan 26 2012
 
 
    ထား၀ယ္နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ထိုင္း- အိႏၵိယတို႔ရဲ႕လားရာ

              ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းမွာ ရွိတဲ႔ ေျခာက္ကပ္ကပ္ျမိဳ႕ငယ္ေလး (The sleepy little town)  ျဖစ္တဲ႔ ထား၀ယ္ဟာ အိႏၵိယ အေနနဲ႔ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မွဳ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဇြန္လမွာ အိႏၵိယကို လာေရာက္တဲ႔ ငယ္ရြယ္တဲ႔ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ႕ ခရီးစဥ္အၿပီးမွာေတာ႔ ဒီျမိဳ႕ေလးဟာ အိႏၵိယ ရဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလိုခ်င္ေနတဲ႔ ၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွနဲ႔ခ်ိတ္ဆက္ေပးမယ္႔ စၾကၤန္ေဒသအျဖစ္ ထင္ေပၚလာပါေတာ႔တယ္။


             နယူးေဒလီမွာ ရွိတဲ႔ စီးပြားေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းကို သူမေျပာခဲ႔တာကေတာ႔ သူမတို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ထား၀ယ္ေဒသမွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း နဲ႔ မဟာစက္မွဳဇုန္တည္ေထာင္ၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွရဲ႕ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္မွဳကို ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေစဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ႔ အေၾကာင္းပါပဲ။


            ခန္႔မွန္းရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမွဳ ေဒၚလာ (၅၀) ဘီလီလ်ံေက်ာ္ရွိမည္႔ ၊ အဆင္႔အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မည္႔ ဒီစီမံကိန္းဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အေျခခံအေဆာက္အဦအေနနဲ႕ အႀကီးဆုံး စီမံကိန္းႀကီး ျဖစ္လာမယ္လို႔ အမြမ္းတင္ခဲ႔ပါတယ္။


                 လက္ေတြ႕အေနနဲ႔ ၾကည္လွ်င္ေတာ႔ ဒီစီမံကိန္းဟာ တရုတ္ရဲ႕မၾကာခင္ကမွ တည္ေထာင္ထားတဲ႔ ပါကစၥတန္က ဂြာဒါ (Gwadar) ၊ သီရိလကၤာက ဟန္ဘန္တိုတာ (Hambantota) နဲ႔ ျမန္မာမွာ တည္ေထာင္ေနတဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴ စတဲ႔ ဖြံ႕ျဖဳိးမွဳ စီမံကိန္းေတြကို ထပ္ေပါင္းလာမည္႔ စီမံကိန္းတစ္ခုပါပဲ။


                  တရုတ္ဆိပ္ကမ္းေတြနဲ႔ မတူတဲ႔ အခ်က္ကေတာ႔ ဒီေဒသဟာ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးတဲ႔ ကုန္းတြင္းပိုင္းေဒသေတြ ၀န္းရံလ်က္ရွိၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ယင္လတ္ရဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္အရ ခ်င္းႏိုင္း-ထား၀ယ္စၾကၤန္ဟာ စီးပြားေရးအရ အလြန္ေကာင္းမြန္အလားအလာရွိတဲ႔ ေဒသေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္သြားမွာပါ။ ခ်င္းႏိုင္းနဲ႔ ထား၀ယ္ဟာ လမ္းေၾကာင္းအရၾကည္႔မယ္ဆုိရင္ ဘဂၤလားပင္လယ္ရဲ႕ ဟိုဘက္ကမ္း ဒီဘက္ကမ္းမွာ တည္ရွိၾကၿပီး မ်ဥ္းေျဖာင္႔ ဆြဲၾကည္႔လွ်င္ တစ္တန္းတည္းနီးပါးေလာက္မွာ ရွိၾကတာပါ။ (တခ်ိန္က မဒရပ္လို႔ ေခၚတဲ႔ အိႏၵိယက ခ်င္းႏိုင္းၿမိဳ႕ဟာ ဘဂၤလားပင္လယ္ကမ္းေျခမွာရွိၿပီး အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းရဲ႕ ကုန္သြယ္ေရး၊ စီးပြားေရး ၊ ပညာေရးႏွင္႔ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔ စုံစည္းရာ အခ်က္အခ်ာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။)


                ထား၀ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳ စီမံကိန္းဟာ လာမည္႔အပတ္ (၂၀၁၂၊ ဇြန္လကုန္ေလာက္) မွာလာေရာက္ဖို႔ရွိတဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး ဦး ၀ဏၰေမာင္လြင္နဲ႔ ေတြ႔ဆုံတဲ႔အခါလည္း  ေဆြးေႏြးရမယ္႔ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။


          လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္က အိႏၵိယ၊ ျမန္မာ နဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ သုံပြင္႔ဆုိင္ သေဘာတူညီထားခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒီမွဳန္၀ါး၀ါး သေဘာတူညီခ်က္ကို ယင္လတ္က လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခ်င္ေနပါတယ္။


          ခ်င္းႏိုင္း-ထား၀ယ္စၾကၤန္ရဲ႕ စိတ္ကူးအၾကံအစည္ဟာ ရိုးရွင္းလြန္းၿပီး အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းက ထြန္းသစ္လာေနတဲ႔ စက္မွဳေဒသေတြကုိ အေရွ႕ေတာင္အာရွကုန္းတြင္းပိုင္း ဗဟိုေဒသေတြ၊ တရုတ္၊ ေနာက္ ထြန္းကားတဲ႔ အေရွ႕အာရွေစ်းကြက္ စတာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


          ထိုင္းႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ထား၀ယ္ကေန တရုတ္ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၊ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္ဘက္ျခမ္းက ဗီယက္နမ္ ကမ္းရိုးတန္းေဒသ၊ ကေမၻာဒီးယား နဲ႔ ကုန္းတြင္းပိတ္ လာအိုႏိုင္ငံ တို႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္တဲ႔ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး စၾကၤန္အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။


          ျမန္မာ၊ ထိုင္း နဲ႔ မေလးရွားႏိုင္ငံတို႔ရဲ႕နယ္ေျမေတြ ဆုံရာ က်ဥ္းေျမာင္းေသးသြယ္တဲ႔ ကၽြန္းဆြယ္ဟာ အိႏၵိယသမုဒၵရာ နဲ႔ ပစိဖိတ္ သမုဒၵရာ တို႔ကို ပိုင္းျခားေစတဲ႔ အတားအဆီးတစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီသမုဒၵရာ ႏွစ္ခုၾကား မ်ားျပားလွတဲ႔ ကုန္သြယ္မွဳဟာ က်ဥ္းေျမာင္း ျပီး အသြားအလာထူေျပာထြန္းတဲ႔ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကရပါတယ္။


                ဒီကၽြန္းဆြယ္ကိုျဖတ္ၿပီး သမုဒၵရာ ႏွစ္ခုၾကား ဆက္သြယ္ႏိုင္မယ္႔ ပိုမိုတိုုေတာင္းတဲ႔ ျဖတ္လမ္းကို ရွာဖို႔ ဒီေဒသမွာ ရွိတဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရေတြနဲ႔ သေဘၤာသားေတြဟာ ၾကာရွည္စြာကတည္းက  စိတ္အားထက္သန္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕စီမံကိန္းဟာ ဒီအိပ္မက္ကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ျဖစ္ဖို႔ အနီးစပ္ဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


               ထိုင္းကုမၸဏီေတြ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳတဲ႔ ဒီစီမံကိန္းဟာ တရုတ္ နဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံတို႔ရဲ႕ေထာက္ခံမွဳကိုလည္း ရရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။


              အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးစၾကၤန္ေတြ ဖြံ႕ျဖဳိးမွဳကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ဒီလို တျခားကြန္ယက္တစ္ခုမွာပါ ၀င္ေရာက္ၿပီး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံဖို႔ လိုလားပါတယ္။ဘန္ေကာက္မွာ အခြန္ကင္းလြတ္တဲ႔ကုန္သြယ္ေရးဗဟိုဌာနတစ္ခု ထူေထာင္ၿပီး အဲ႔ဒီကေန အိႏၵိယသမုဒၵရာ ေဒသနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးကို ျမွင္႔တင္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။


               ၾသဇာလႊမ္းမိုးမွဳအားနည္းလာတဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံဟာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ မွာ သံတမန္နည္းလမ္းျဖင္႔ ႏိုင္ငံေရးလွဳပ္ရွားမွဳေတြကို အားေပးလာၿပီး အိႏၵိယ နဲ႔ေတာင္အာရွေတြနဲ႔ ေပါင္းစည္းလုပ္ေဆာင္မွဳကို ခိုင္ခုိင္မာမာ ေထာက္ခံရပ္တည္ေနပါတယ္။


           အိႏၵိယသမုဒၵရာေဒသမွာ မၾကာခင္ကာလေတြက အံံ႔မခန္းတိုးတက္လာတဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အဦဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳနဲ႔ ေ၀းကြာခဲ႔တဲ႔ အိႏၵိယဟာ ယခုေတာ႔ ေဒသတြင္း ရုပ္၀တၳဳပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ေပါင္းစည္းလုပ္ေဆာင္ရာမွာ ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႔   ႀကိဳဆိုစရာ အခြင္႔အေရးတစ္ခုကိုရရွိလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

(ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးသားခဲ႔သူဟာ ေဒလီက မူ၀ါဒေရးရာ သုေတသနဌာနမွာ အႀကီးတန္း အဖြဲ႕၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ )


Source :  http://www.indianexpress.com/news/thai-pm-for-chennaidawei-corridor/904138/0




ခ်င္းႏိုင္း-ထား၀ယ္ -ဘန္ေကာက္ တည္ေနရာ အေျခအေန။ Credit - The Indian Express

No comments:

Post a Comment