အပိုင္း(၅)
15/11/2010
မတ္တာဖြတ္စက္မွဳဇုံမွာ ရွိတဲ႔ စက္မွဳလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ စီမံကိန္းအခ်ဳိ႕ကို မၾကာခင္ကမွ ရပ္ဆိုင္းဖို႔ တရားရုံးက အမိန္႔ခ်ၿပီးတဲ႔ေနာက္ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းနဲ႔ ကပ္ေနတဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက ထား၀ယ္ေဒသဟာ အႀကီးစား စက္မွဳလုပ္ငန္းစီမံကိန္းေတြအတြက္ ပိုမိုမ်က္စိက်စရာေနရာျဖစ္လာပါေတာ႔တယ္။
၂၀၀၉ ခုနွစ္မွာ တရားရုံးက မတ္တာဖြတ္စက္မွဳဇုံမွာ ရွိတဲ႔ စီမံကိန္းတခ်ဳိ႕ကို ရပ္ဆိုင္းခိုင္းလိုက္ျခင္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံ စက္မွဳဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကို ေခ်ာင္ပိတ္ရိုက္လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ လက္ရွိ ျပႆနာကို ဒီတစ္ၾကိမ္ ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ေပမယ္႔ အလားတူ ျပႆနာမ်ဳိး ေနာက္ထပ္ေပၚေပါက္လာႏိုင္စရာရွိတယ္လို႔ တခ်ဳိ႕က မွန္းဆၾကပါတယ္။
ေရြးခ်ယ္စရာ ထြက္ေပါက္ တစ္ခုကေတာ႔ ပတ္၀န္းက်င္ညစ္ညမ္းမွဳကို ျဖစ္ေစတဲ႔ ဒီအႀကီးစားစက္မွဳလုပ္ငန္းေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းကို ေရႊ႕ေျပာင္း လုပ္ကိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာဘက္မွာရွိတဲ႔ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္နဲ႔ ထိုင္းဘက္က ထိုင္းပင္လယ္ေကြ႔တို႔ၾကား အနီးဆုံးျဖစ္ေနတဲ႔ တနသၤာရီကမ္းေျမာင္ေဒသမွာ ရွိတဲ႔ ထား၀ယ္ေဒသဟာ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္တဲ႔ ေရြးခ်ယ္စရာျဖစ္လာပါတယ္။
ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ ရွိတဲ႔ စက္မွဳဇုံေတြမွာ ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းမွဳ သက္သာေစမည္႔ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ ထပ္ေပါင္းတပ္ဆင္မယ္႔ အစား အႀကီးစား စက္မွဳလုပ္ငန္းစီမံကိန္းေတြကို ျမန္မာဘက္ျခမ္းက ထား၀ယ္ေဒသကို ေရႊးေျပာင္းလုပ္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ ထိုင္းအစိုးရတဲ႔ စီးပြားေရး မူ၀ါဒဆိုင္ရာ ပညာရွင္အဖြဲ႔အစည္းက တပ္လွန္႔လိုက္ပါတယ္။
အင္မတန္ႀကီးမားတဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳစီမံကိန္းအတြက္ ထား၀ယ္ေဒသကို ခၽြန္ဘူရီမွာ ရွိတဲ႔ အေရွ႕ပိုင္းပင္လယ္ကမ္းေျခေဒသနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ဖို႔ ထိုင္းအစိုးရအေနနဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အဦေတြေဆာက္လုပ္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။
ထား၀ယ္ေဒသမွာ အီတာလ်ံထိုင္းကုမၸဏီက အဓိက ကန္ထရုိက္အေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္႔ ႀကီးမားတဲ႔ ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ျဖဳိးေရး နဲ႔ စက္မွဳဇုံဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ျမန္မာ အစိုးရအေနနဲ႔ အားေပးအားေျမွာက္ျပဳေနပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းမွာ ပထမအဆင္႔ကန္ထရိုက္အျဖစ္ ေဒၚလာ (၈) ဘီလီလ်ံတန္ဖိုးရွိတဲ႔ ဆယ္ႏွစ္စာ စီမံကိန္းကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ႔ပါတယ္။။ စီမံကိန္းအားလုံးရဲ႕တန္ဖိုးဟာ ေဒၚလာ (၅၈) ဘီလီလ်ံ သို႔မဟုတ္ သူ႔ထက္ပိုဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။
လက္ရွိေတာ႔ ထား၀ယ္မွာ ဘာမွ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ႔ လမ္ခ်ဘန္ (Laem Chabang) ရဲ႕ဆယ္ဆမွ် ႀကီးမားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (လမ္ခ်ဘန္ဆိပ္ကမ္းဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ အႀကီးဆုံးဆိပ္ကမ္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ မွာ ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ႔ ဆိပ္ကမ္းေတြထဲမွာ နံပါတ္ (၂၀) ခုေျမာက္ အလုပ္အမ်ားဆုံးဆိပ္ကမ္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းအစိုးရရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ပိုင္း ကမ္းေျခဖြံ႕ျဖဳိးေရးမွာ လမ္ခ်ဘန္က အဓိက အေရးပါတဲ႔ အခန္း
က႑မွာ ရွိေနပါတယ္။)
ထား၀ယ္မွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံဖို႔ ဆိုင္းျပင္းေနတဲ႔ ကုမၸဏီေတြကေတာ႔ ေရနံကုမၸဏီျဖစ္တဲ႔ PTT၊ ဘိလပ္ေျမကုမၸဏီ ျဖစ္တဲ႔ Siam Cement Group နဲ႔ ဂ်ပန္က သံမဏိ ကုမၸဏီျဖစ္တဲ႔ the upstream complex ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ုဳိးသား စီးပြားေရး ႏွင္႔ လူမွဳ ဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳဘုတ္အဖြဲ႔ရဲ႕ အတြင္းေရးမွဳးေရးမွဴးခ်ဳပ္ျဖစ္တဲ႔ အာခုန္ (Arkhom Termpitthayapaisith) က စက္မွဳလုပ္ငန္းေတြကို ျမန္မာဘက္ကို ေရႊ႕ေျပာင္းဖို႔လုပ္ေနတာဟာ မတ္တာဖြတ္နဲ႔ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုင္ရာ ကိစၥေတြရဲ႕ ရိုက္ခတ္မွဳပဲ လို႔ ေျပာပါတယ္။
စစ္တမ္းေကာက္ယူမွဳအရ ထိုင္းေတာင္ပိုင္းမွာ ရွိၾကတဲ႔ ေဒသခံေတြဟာ ေရနံခ်က္စက္ရုံ၊ ေရနံဓါတုဆိုင္ရာ စက္ရုံေတြကို လက္ခံဖို႔ သေဘာမတူတဲ႔ အတြက္ ရေနာင္းခရိုင္ရဲ႕မတ္တာဖြတ္ေဒသမွာ ဒီႀကီးမားတဲ႔ ဒီစက္မွဳလုပ္ငန္းေတြကို ဘယ္လိုမွ တည္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဆိုတာကေတာ႔ ရွင္းလင္းေနပါတယ္။
ထုိင္းအစိုးရဟာ စက္မွဳနဲ႔ ေရနံဓါတုပစၥည္းစက္ရုံေတြအတြက္ ေဆာင္ခလ (Songkhla) နဲ႔ နပ္ခုန္ (Nakhon Si Thammarat)ေဒသေတြမွာ ႏွစ္ (၂၀) စာအတြက္ ေျပာခဲ႔ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဘာတစ္ခုမွ ျဖစ္မလာခဲ႔ပါဘူး။
ခုေတာ႔ ျမန္မာဘက္ကို အာရုံေျပာင္းလြဲသြားပါၿပီ။ ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကေတာ႔ ကန္ခ်နပူရီကို ျဖတ္ၿပီး ထား၀ယ္နဲ႔ အေရွ႕ပိုင္းကမ္းေျခ၊ အဲ႔ကမွ တဆင္႔ ကေမၻာဒီးယားကို လမ္းေၾကာင္းခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ ေလ႔လာေနပါတယ္။
အာခုန္ ေျပာတာက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဘီဆစ္ဟာ ဂ်ီ-၂၀ အစည္းအေ၀းမွာ တရုတ္အစိုးရနဲ႕သီးသန္႔ ေတြ႕ဆုံတဲ႔အခါ ထား၀ယ္စီမံကိန္းမွာ ထိုင္းရဲ႕အမတာ ေကာ္ပိုေရးရွင္း (Amata Corp) က တာ၀န္ယူလုပ္မယ္႔ နယ္ေျမထဲမွာ တရုတ္ကုမၸဏီေတြပါ၀င္လုပ္ကိုင္ဖို႕ တိုက္တြန္းခဲ႔ပါတယ္တဲ႔။
တရုတ္ႏိုင္ငံကလည္း ႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းေဒသရဲ႕ပင္လယ္ထြက္ေပါက္လမ္းေၾကာင္းအတြက္ တရုတ္ကေန ထား၀ယ္ထိ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။
ထား၀ယ္ရဲ႕ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ႔ အေျခခံအေဆာက္အဦ စီမံကိန္းဟာ ထိုင္းနိုင္ငံအတြက္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းနဲ႔ေတာင္အာဖရိကမွ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႕၊ သံမဏိစက္မွဳလုပ္ငန္းအတြက္ သတၱဳရိုင္းစတဲ႔ ကုန္ၾကမ္းေတြကို ပိုမုိအလြယ္တကူရႏိုင္ေစၿပီး ထိုင္းရဲ႕ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မွဳပိုမိုအားေကာင္းလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သေဘၤာေတြအေနနဲ႔ မလကၠာေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္းစရာမလိုတဲ႔အတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံအေနနဲ႕သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကုန္က်စရိတ္လည္း ပိုမိုသက္သာလာလိမ္႔မယ္လို႔ အာခုန္က ခန္႔မွန္းပါတယ္။
အိႏၵိယ နဲ႔ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ဖို႔ ေရလမ္းထြက္ေပါက္ျဖစ္တဲ႔ ပတ္ဘရာ (Pak Bara) ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဟာ ထား၀ယ္စီမံကိန္းကို အေထာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးတဲ႔ အခါမွာေတာ႔ ေမွးမွိန္သြားလိမ္႔မယ္လို႔ ယူဆေနၾကပါတယ္။
(http://www.bangkokpost.com/learning/learning-from-news/206507/heavy-industry-relocation-to-burma)
ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္ထဲမွာေတာ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ သူတို႔ရဲ႕ အဆိပ္သင္႔ အမွဳိက္ထုတ္ႀကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းကို ပို႔ဖို႔ အားသြန္ခြန္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ သူတို႔ နိုင္ငံမွာ ညမ္းညမ္းမွဳသက္သာေစမယ္႔ ကိရိယာေတြကို မတပ္ဆင္ဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို ေရႊ႔႕ဖို႔ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္။ အဲ႔ ကိစၥေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အစိုးရလူႀကီးေတြေကာ သတိမွျပဳမိၾကရဲ႕လား။ သတိျပဳမိတယ္ဆိုရင္ေကာ ကိုယ္႔နိုင္ငံသားေတြ ၊ ကိုယ္႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ေတြ အတြက္ ဘာေတြမ်ား ျပင္ဆင္ထားပါသလဲ။
သူတို႔ကုမၸဏီေတြက လက္လြတ္စပယ္လုပ္ခဲ႔မယ္ဆိုရင္ ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ပတ္၀န္းက်င္ ဥပေဒက ဘယ္လိုလဲ။ အေသးစိတ္ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ပါရမယ္႔ နည္းဥပေဒထြက္လာလွ်င္ေကာ သူတို႔ကို ဥပေဒအတိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ (Enforce) လုပ္ႏိုင္ပါ႔မလား။ အဲ႔လို Enforce လုပ္မယ္႔ ၀န္ထမ္းေတြကေရာ ဘယ္လို အရည္အခ်င္းေတြ ရွိေနရပါမလဲ။ စီမံကိန္းေတြ မစခင္ သို႔မဟုတ္ စီမံကိန္း သေဘာတူညီမွဳ မရခင္မွာ EIA ၊ HIA ကို ေကာ မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ခုိင္းဖို႔ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒေတြက ျပဌာန္းထားသလား သို႔မဟုတ္ ျပဌာန္းမွာပါလား။ ေနာက္ ထိုင္းပတ္၀န္းက်င္ ဥပေဒမွာေတာင္ မပါလို႔ ေဒသခံေတြ ခံစားေနရတဲ႔ VOC (Volatile organic compounds) နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ စံ ေတြေကာ သတ္မွတ္ျပဌာန္းမွာပါလား။
ပထ၀ီသြင္ျပင္အရ အေရးပါတဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ႔ ေနရာမွာ တည္ရွိတဲ႔ ထား၀ယ္ေဒသ ကို အရင္း ျပဳၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ အက်ဳိးအျမတ္ရၾကမွာလဲ။ အဲ႔အက်ဳိးအျမတ္ေတြရဖို႕ ဘယ္သူေတြက ဘယ္ေလာက္မ်ားေပးဆပ္ၾကရမွာလဲ။
မိတ္ေဆြေကာ ဘယ္လိုေတြးမိပါလဲ။ မိတ္ေဆြရဲ႕ အေတြးကိုလည္း သိခ်င္စမ္းလွပါဘိ။
(ဆက္ရန္)

Picture- Bangkok Post
No comments:
Post a Comment